Sākumlapa     Izdrukāt

 LV    RU    EN  

Koncertu cikli un īpašas norises vietas

Kamerorķestris Die Deutsche Kammerphilarmonie Bremen (Vācija). Festivāla atklāšana!

 

Reklāmas video klips
(~2 MB, MPG)

Pirmais Starptautiskais mūzikas festivāls
SUMMERTIME- Aicina Inese Galante

Pirmdien, 2005.gada 15. augustā plkst. 19.00, Dzintaru koncertzālē

Festivāla atklāšanas koncerts

Brēmenes Vācu kamerfilharmonija
(Die Deutsche Kammerphilarmonie Bremen,Vācija)

Diriģents - Pāvo Jervi (Paavo Järvi)
Solistes - Inese Galante (soprāns) un Baiba Skride (vijole)

Programma

I

Sezārs Franks (1822-1890) – Panis angelicus

Ludvigs van Bēthovens (1770-1827)

– Pirmā simfonija Do mažorā,op.21

Adagio molto - Allegro con brio
Andante cantabile con moto
Menuetto: Allegro molto e vivace
Adagio - Allegro molto e vivace

– Romance Nr.1 vijolei ar orķestri Sol mažorā, op.40

– Romance Nr.2 vijolei ar orķestri Fa mažorā, op.50

II
Žans Sibēliuss ( 1865-1957)

– Humoreska Nr.1 re minorā, op.87/1

– Humoreska Nr.2 Re mažorā, op.87/2

Ludvigs van Bēthovens (1770-1827)

– Ceturtā simfonija Si bemol mažorā,op.60

Adagio - Allegro vivace
Adagio
Allegro vivace – Trio: Un poco meno Allegro
Allegro ma non troppo

Orķestris Die Deutsche Kammerphilharmonie Bremen tiek dēvēts par Stradivaripasaules vadošo kamerorķestru vidū. Tas ir talantīgu ansambļa mūziķu orķestris, kuram piemīt spēja radīt spēcīgu mūzikas enerģiju. Bet reizē tas ir arī solistu ansamblis - katram no orķestra mūziķiem ir pa spēkam nospēlēt kādu koncertu savam instrumentam kopā ar savu paša orķestri. Jā, ar savu paša orķestri, jo tas ir arī antreprenieru orķestris - visi orķestra mūziķi ir partneri ne vien uz skatuves, bet arī biznesa lietās, kas saistītas ar orķestra ikdienas dzīvi.

Orķestra repertuārs ir neierobežots. Tā spēle un stila izjūta ir vienlīdz spoža gan baroka un romantiskajā mūzikā, gan mūsdienu meistaru eksperimentos. Savukārt, crossoverprojekti piešķir orķestra repertuāram īpašas krāsas – te jāpiemin, piemēram, uzstāšanās kopā ar klezmeru ansambliWorld Quintet, ar rīdziniekiem pazīstamoTurtle Island String Quartetun ar Pēra Ārnes Glorvigena ansambli Tango for 3.

Orķestris priecē klausītājus ne vien Brēmenes centrālajā koncertzālē Glocke, bet arī Zalcburgas festivālā, Londonas Promskoncertos, Baha festivālā Leipcigā, Bēthovena festivālā Bonnā. Šī gada augustā orķestra Eiropas pielūdzēju pulku papildinājusi ASV festivālu publika – The Mostly MozartŅujorkā un The Ravinia Festival Čikāgā.

Tā kā orķestranti paši ir zvaigznes, viņi var atļauties aicināt kopā muzicēt vienīgi augstākās klases solistus - tādus kā Sabīne Meijere, Viktorija Mullova, Helēne Grimo un Olli Mustonens.

Orķestris ir ierakstījis ārkārtīgi daudz kompaktdisku visslavenākajām skaņu ierakstu kompānijām pasaulē - Deutsche Grammophon, Teldec, Virgin Classics, BMG, Berlin Classics, Decca, PentaTone. Drīzumā orķestris plānoieskaņot visas Bēthovena simfonijas.

Kopš 2004. gada orķestri vada igauņu diriģents Pāvo Jervi. Viņš ir slavenā igauņu maestro Nēmes Jervi vecākais dēls un Kristjana Jervi vecākais brālis – unikālas, Ginesa rekordu grāmatas cienīgas diriģentu dinastijas pārstāvis.

Pāvo Jervi ir arī ģeniālā Leonarda Bernsteina skolnieks. Kopš 2001. gada Pāvo Jervi ir Sinsinati (ASV) simfoniskā orķestra mākslinieciskais vadītājs. Nesen viņš kopā ar savu orķestri uzstājies Bostonas Symphony Hall, Kenedija centrā Vašingtonā un Kārnegi zālē Ņujorkā. Aizvien viņš saglabājis arī Igaunijas Nacionālā simfoniskā orķestra mākslinieciskā konsultanta posteni.

Šobrīd Pāvo Jervi ir viens no visvairāk pieprasītajiem diriģentiem pasaulē. Un iespaidīgs ir orķestru saraksts, ar kuriem viņš sadarbojas: Londonas Philharmonia, Orchestra of the Age of Enlightenment, London Philharmonic, BBC Philharmonic, London Symphony Orchestra, kā arī Minhenes, Čehijas, Izraēlas, Sanktpēterburgas, Berlīnes filharmonijas orķestri, Francijas Orchestre de Paris, Orchestre Philharmonique de Radio France, Orchestre National de France, ItālijasAccademia Nazionale di Santa Cecilia, Filarmonica della Scala in Milan, RAI Turin, Maggio Musicale Fiorentino, JapānasNHK Tokyo, vēlAmsterdam Concertgebouw Orkest, WDR Colognun, beidzot, Bostonas, Detroitas, Čikāgas, Klīvlendas, Losandželosas, Vīnes, Sidnejas simfoniskie kolektīvi.

Vijolnieces Baibas Skrides vārds visā pasaulē kļuva pazīstams pēc viņas uzvaras Karalienes Elizabetes konkursā Briselē 2001.gadā. Kaut arī šajā vijolniekiem visgrūtākajā konkursā rīdzinieki jau uzvarējuši 1967.gadā (Filips Hiršhorns ieguva pirmo, bet Gidons Krēmers– otro vietu), Baibas Grand Prix aizvien šķiet brīnums. Viņa spēlē virtuozi, tīri, skanīgi, loģiski, izjusti – šīs īpašības jau kļuvušas pastāvīgas un uzskaitāmas līdz ar viņas balvām starptautiskos konkursos Hāgā, Šēntālē, Harkovā, Bukarestē, Gorīcijā, Hanoverē un Paganīni konkursā.

2002.gadā Baiba Skride absolvējusi Mūzikas un teātra augstskolu Rostokā, un šobrīd spēlē 300 gadus senu Stradivari darinātu vijoli Wilhelmj, kas pēc uzvaras Karalienes Elizabetes konkursā ir nonākusi viņas īpašumā uz četriem gadiem. Kopš 2001.gada Baiba Skride ir Hans Ulrich Schmid koncertaģentūras soliste. Viņa ir uzstājusies Spānijā, Krievijā, Šveicē, Nīderlandē, Čehijā, Beļģijā, ASV, kopā ar Leipcigas Gewandhaus orķestri bijusi Honkongā un Taivānā, piedalījusies Vācijas radio tiešraidēs un Minhenes TV koncertierakstā, koncertējusi Parīzē un Pekinā. 2004. gadā Baiba debitēja Zalcburgas festivālā ar Mozarteum orķestri.

2004.gadā skaņu ierakstu firma Sony ir klajā laidusi divus pirmos Baibas kompaktdiskus.

Šajā sezonā Baiba ir spēlējusi kopā ar Helsinku filharmonijas orķestri un ar C.P.E Bach Orchestra. Viņas angažementi – tie ir koncerti kopā ar Stokholmas un Tamperes filharmonijas orķestriem, ar Malmö Symphony. ASV viņa debitējusi ar Detroit SymphonyNēmes Jervi vadībā un ar Cincinnati SymphonyPāvo Jervi vadībā.

Koncertā piedalīsies arī primadonna Inese Galante – Latvijas vokālās mākslas lepnums un šī festivāla saimniece.

 

Bēthovena Pirmā simfonija – “Reinas auklējums, saviem sapņiem pretim smaidošas jaunības poēma. Šī simfonija ir gaiša, ilgpilna, tajā var sajust vēlmi un cerību patikt. Taču dažās ievada modulācijās, dažu drūmo toņu gaismēnās, fantastiskajā skerco daļā jaušam – un ar kādu saviļņojumu! – topošā ģēnija skatienu. Tās ir Jēzus bērna acis Botičelli gleznā “Svētā ģimene”, bērna acis, kurās, šķiet, lasi nākamo traģēdiju”. (Romēns Rolāns)

Simfonija ir sacerēta 1799. gada beigās, pirmatskaņota Vīnē 1800.gada 2.aprīlī (diriģēja autors). Pirmā – tā ir Bēthovena jaunība, kuru dzīves dramatiskās kolīzijas vēl nav aptumšojušas.

Ceturto simfoniju Bēthovens uzrakstīja tūdaļ pēc operas Fidelio, gandrīz vienlaicīgi ar Piekto simfoniju. Taču precīzs tās sacerēšanas laiks nav noteikts. Visticamāk, ka tā radusies komponista dzīves laimīgajā 1806.gada vasarā,  kad notika viņa un Terēzes Brunsvikas –Nemirstīgās mīļotās  - saderināšanās. Skaņdarbā nav traģisku sadursmju, kas ir raksturīgas Trešajai vai Piektajai simfonijai. Šeit titāniskais Bēthovens parādās kā cilvēks, kurš ir samierinājies ar dzīvi, kurš dzīves jēgu ir atradis ne vien spraigā cīņā, bet arī priekpilnā baudīšanā, gaišās pārdomās un jautrā jokā.  Simfonija ir brīnumaini harmoniska, tās pamatnoskaņa ir romantiska sapņainība.


Koncerts notiek:

Datums, laiks, vieta

Koncerts

Biļešu cenas

15.08.2005 plkst. 19:00
Dzintaru koncertzāle

Kamerorķestris Die Deutsche Kammerphilarmonie Bremen (Vācija). Festivāla atklāšana!
Starptautiskā festivāla “SUMMERTIME - Aicina Inese Galante” atklāšana. Diriģents Pāvo Jērvi, soliste Baiba Skride (vijole). Programmā - Bēthovens, Sibēliuss, Franks. Reklāmas video klips.

 

Apskatīties pasūtījumu vēsturi
Jūsu e-pasts:

© Hermaņa Brauna fonds | Izstrādāts Profero, 2002-2011