Sākumlapa     Izdrukāt

 LV    RU    EN  

Koncertu cikli un īpašas norises vietas

Gadalaiki

Tatjana Grindenko

Svētdien, 2006.gada 30.jūlijā pl.19.00

Rīgas Domā

Tatjana GRINDENKO (vijole)
un ansamblis OPUS POSTH. (Krievija)

GADALAIKI

Programmā: Vivaldi, Bahs, Mendelsons, Perts, Martinovs

Ansamblis OPUS-POSTH. (dibināts 1999.gadā) kļuvis plaši pazīstams,  uzstājoties Maskavā, Sanktpēterburgā, Vācijā, Francijā, Polijā… Šis ansamblis ir kaut kas jauns mūsdienu kultūrā. Tā darbības pamatā ir Vladimira Martinova koncepcija. Nosaukums OPUS-POSTH.  ir latīņu vārdu Opus posthumus (pēcnāves sacerējums) vispārpieņemts saīsinājums, kas nozīmē skaņdarba publikāciju pēc komponista nāves. Šajā gadījumā OPUS-POSTH. nozīmē daudz vairāk nekā pēcnāves publikāciju. Tas ir jauns mūzikas tips, kas nomainījis komponistu Opus-mūziku. Tā ir  jaunas situācijas meklēšana, kurā mūzika spētu no jauna  atrast savu īsto dzīvi (nevis dzīves šķietamību koncertzālēs un skaņu ierakstu studijās). Tā ir arī nepieciešamība radīt jaunu sociāli akustisko telpu, kurā nav nedz autora, nedz izpildītāja, nedz publikas, bet kuru piepilda visaptveroša muzikālās substances pulsācija.

Tatjana Grindenko ir ārkārtīgi spilgta mūsdienu krievu vijoļspēles skolas pārstāve. Viņa ir Senās Mūzikas akadēmijas un ansambļa OPUS-POSTH. mākslinieciskā vadītāja un soliste. Sadarbojas ar tādiem simfoniskajiem orķestriem kā Vīnes filharmonija, Berlīnes filharmonija, Leipcigas Gewandahaus orķestris, Bruklinas un Losandželosas orķestri, Francijas radio, Milānas, Turīnas un Romas radio un televīzijas orķestri, Maskavas un Sanktpēterburgas filharmonijas orķestri…

“Tatjana Grindenko savas uzstāšanas laikā atgādina Žannu d’Arku: ugunīgs skatiens, nevaldāms temperaments, dīvaini, taču pārliecinoši, gribas teikt -  nepārsūdzami,  traktējumi. Būdama izcila sava skolotāja,  labākos Padomju Savienības vijolniekus izaudzinājušā Jurija Jankeleviča mācekle, viņa solīdus akadēmiskos koncertus pārvērš teātra uzvedumos”, – tā par mākslinieci raksta muzikologs Jaroslavs Sedovs.

Komponists Vladimirs Martinovs ir mūsdienu mūzikas minimālistiskā virziena pārstāvis. Līdzas  komponēšanai viņš nodarbojas ar reliģiski filozofisko darbību (ir izdotas četras Vladimira Martinova monogrāfijas) un ir pasniedzējs Trijādības-Sergija Lavras Maskavas Garīgajā akadēmijā.   

Vladimira Martinova Gadalaiki ir četru komponistu dzīves laika iemiesojumi:  sākums,  uzplaukums, novīšana un beigas. Vivaldi, Bahs, Mendelsons un Perts ir ne vien uz afišas, bet arī Martinova mūzikā. Katra no skaņdarba daļām saglabā minēto komponistu mūzikas uzbūves un konstrukcijas principus, tajā pašā laikā ļaujot klausītājiem it kā no jauna sadzirdēt pazīstamu muzikālo tekstu, nomainot tā uztveres kontekstu.


Koncerts notiek:

Datums, laiks, vieta

Koncerts

Biļešu cenas

30.07.2006 plkst. 19:00
Rīgas Doms

Gadalaiki

Tatjana Grindenko (vijole) un ansamblis OPUS POSTH. (Krievija)

Programmā: Vivaldi, Mendelsons, Martinovs, Perts

 

Apskatīties pasūtījumu vēsturi
Jūsu e-pasts:

© Hermaņa Brauna fonds | Izstrādāts Profero, 2002-2011