Jau trīsdesmit gadus Staņislavs Igoļinskis regulāri koncertē Rīgā, un publika viņam atbild ar patiesu mīlestību. Šī izcilā pianista māksla tā ir pēdēja romantikas sala.
Jau trīsdesmit gadus Staņislavs Igoļinskis regulāri koncertē Rīgā, un mūsu publika viņam atbild ar patiesu mīlestību.
Igoļinskis ir dzimis 1953. gadā Saratovā. Uzaudzis Sanktpēterburgā, kur dzīvo līdz pat šodienai un kur savulaik absolvējis Marinas Volfas klavieru klasi Speciālajā mūzikas vidusskolā. Augstāko mūzikas izglītību viņš ir ieguvis Maskavas konservatorijā Mihaila Voskresenska klasē. Šobrīd S.Igoļinskis ir Sanktpēterburgas konservatorijas profesors, koncertē Krievijā un ārzemēs, strādā daudzu starptautisku konkursu žūrijā.
Viņš pats guvis spožus rezultātus konkursos, vēl būdams students. Igoļinska galvenās uzvaras Vissavienības konkursā Minskā (1.prēmija, 1972), Čaikovska Starptautiskajā konkursā Maskavā (2.prēmija, 1974), Karalienes Elizabetes Starptautiskajā konkursā Briselē (2.prēmija, 1975). Jau toreiz gan žūrijas locekļi, gan pedagogi un vecākie kolēģi atzīmēja jaunā pianista spēles neparasto cēlumu un dabiskumu, viņa īpašo artistiskumu, nevainojamo pianismu un vienīgi Igoļinskim raksturīgo skaņu krāsu paleti, pēc kuras viņa interpretācijas bija (un aizvien ir!) atpazīstamas uzreiz.
Tāpat kā Šopēnu, viņu varētu, nepārspīlējot, dēvēt par klavieru dzejnieku. Šī izcilā pianista māksla tā ir pēdējā romantikas sala. Ar gadiem tā kļuvusi vēl dziļāka un reljefāka. Kritiķi nenogurdami uzsver, cik poētisks ir Igoļinska sniegums un cik vienreizēja ir viņa stila izjūta, kas viņa spēli nekad nedara vienpusīgu. Viņa spēles maniere ir harmoniska, stingra, tai nepiemīt ārišķīgi efekti, bet, tai pašā laikā, tā ir romantiski brīva, un tai raksturīgās runājošās intonācijas liek sajust muzikālā stāstījuma neierobežoto plūdumu.
Repertuāra izvēlē Igoļinskis dod priekšroku Mocarta, Bēthovena, Šopēna, Šūmaņa, Šūberta, Brāmsa, Skrjabina un Rahmaņonova skaņdarbiem. Monogrāfiskās programmas, kas pilnībā atklāj komponista dvēseli ar tās iekšējiem kontrastiem un pretrunām, viņu saista īpaši.
Igoļinska iestudētās unikālās, reti spēlēto Johannesa Brāmsa šedevru monogrāfiskās programmas pirmatskaņojums, kas notiks 7.maijā pl.19.00 Lielajā ģildē, ir gan mākslinieka cieņas apliecinājums klasiskajai tradīcijai, gan muzikāls dāvinājums vācu mūzikas ģēnijam viņa 170. dzimšanas dienā.