Olli Mustonens ir viens no mūsu laika burvīgākajiem pianistiem. Viņa spožā tehnika un neatkārtojamās interpretācijas sajūsmina publiku visur, kur vien viņš spēlē.
Olli Mustonens ir dzimis Helsinkos. Piecu gadu vecumā sācis spēlēt klavieres un klavesīnu. Viņa attieksme pret atskaņojamo mūziku vienmēr ir līdzinājusies komponista attieksmei, jo Mustonens ir pārliecināts, ka katrai uzstāšanās reizei jābūt tikpat negaidīti svaigai kā pirmatskaņojumam un ka jebkurš komponists jāuztver kā mūsu laikabiedrs. Viņš uzskata, ka sekot tradicionāliem paraugiem vai, gluži otrādi, tiekties pēc oriģinalitātes kā pašmērķa tā nav īsta jaunrade.
Mustonens ir uzstājies ar daudziem izciliem orķestriem, to vidū - Berlin Philharmonic, Chicago Symphony, Cleveland Orchestra, Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, London Philharmonic, Los Angeles Philharmonic, Philadelphia Orchestra, Philharmonia Orchestra, Royal Concertgebouw. No diriģentiem, ar kuriem viņam laimējies muzicēt, jāmin Vladimirs Aškenazi, Daniels Barenboims, Pāvo Berglunds, Pjērs Bulēzs, Mjung Vun Čungs, Šarls Dituā, Kristofs Ešenbahs
Olli Mustonens bieži spēlē tādās pasaules mūzikas galvaspilsētās kā Londona, Parīze, Vīne, Tokija, Berlīne.
Viņa biežākie partneri kamermūzikas ansambļos ir Stīvens Iserliss (Steven Isserlis) un Peka Kūsisto (Pekka Kuusisto).
Šajā sezonā viņš uzstājas arī kā diriģents ar Deutche Kammerphilharmonie.
Mustonena ierakstu katalogs ir apjomīgs un izsmalcināts. Šostakoviča un Alkāna prelūdiju ieskaņojumam (DECCA) piešķirta Edisona balva un Gramophone balva kā labākajam instrumentālās mūzikas ierakstam. Firmā BMG iznācis Baha un Šostakoviča Prelūdiju un Fūgu albūms. Mustonenam ir arī ilgstošs sadarbības līgums ar Ondine Records.
Būdams vēl astoņgadīgs zēns, Mustonens sāka apmeklēt privātstundas kompozīcijā. Viņa starptautiskā pianista karjera komponēšanu gan atvirzīja otrajā plānā, taču Olli Mustonens turpināja rakstīt mūziku. Viņa stilu mēdz dēvēt par neobarokālu, neoromantisku vai minimālistisku, bet patiesībā Mustonena mūzika ir fantāzijas un brīva gara lidojums. Tajā apvienota dziļa bijība pret tradīcijām ar valodas savdabību un pavisam jaunu skatījumu, kurā nav vietas aizspriedumiem.
Aprīlis, 2003.
|